Tankowanie paliw premium

Jeszcze do niedawna na stacjach były dostępne wyłącznie trzy rodzaje paliwa: benzyna bezołowiowa, olej napędowy i gaz LPG. Obecnie na wielu stacjach dostępne są tak zwane paliwa premium, droższe o kilkadziesiąt groszy na litrze od zwykłych paliw, intensywnie reklamowane przez koncerny paliwowe. Czy warto tankować takie paliwa czy to tylko zwykły chwyt marketingowy? Główna różnica polega przede wszystkim w składzie danych paliw, zawierają one znacznie więcej dodatków myjących silnik, a niekiedy cechują się także większą kalorycznością. Poprzez kaloryczność paliwa rozumie się ilość energii zgromadzonej w danej objętości paliwa. Im paliwo jest bardziej kaloryczne tym można wykrzesać większą moc z silnika. Po zastosowaniu paliw z segmentu premium da się zaobserwować zwiększenie mocy, poprawę reakcji na gaz, a także bardziej cichą i kulturalną pracę silnika. W przypadku olejów napędowych premium obniżeniu ulega temperatura w jakiej zamarza paliwo. Bardzo często, szczególnie podczas dużych mrozów spotka się przypadki zamarznięcia paliwa w baku auta, bądź przewodach doprowadzających paliwo do silnika – ten problem praktycznie nie dotyczy paliw z segmentu premium. Wielu użytkowników obserwuje także wyraźnie większe przebiegi przy stosowaniu paliw premium. Zatem inwestycja kilku gorszy więcej za litr paliwa może być niezwykle opłacalna.

Both comments and pings are currently closed.