Przeglądy wykonywane w warsztatach

Bardzo osób myli pojęcie przeglądu z pojęciem badania technicznego. Badanie wykonywane jest obowiązkowo i potwierdzone wpisem w dowodzie rejestracyjnym, natomiast przeglądy to sprawdzenie stanu pojazdu oferowane przez niektóre warsztaty. Mechanik dokładnie ogląda pojazd by sprawdzić zużycie poszczególnych elementów i proponuje ich wymianę na nowe, gdyż dalsza jazda z uszkodzonymi elementami może prowadzić do propagacji uszkodzeń. Najczęstsze usterki dotyczą układu zawieszenia. Przykładem mogą być tutaj uszkodzenia elementów metalowo-gumowych takich jak tuleje wahaczy, drążków stabilizatorów i innych. Bardzo często uszkodzeniom ulegają również przeguby kulowe, które zastosowano na przykład w łącznikach stabilizatorów, bądź końcówkach drążków kierowniczych. Inne częste usterki dotyczą układu hamulcowego – stare sparciałe przewody, zapiekające się tłoczki w zaciskach czy nienaturalne zużycie tarcz, klocków czy okładzin ciernych. Istnieją interwały przebiegu samochodu, kiedy dla bezpieczeństwa konstrukcji trzeba wymienić niektóre elementy, choćby napęd układu rozrządu. Zaniechanie tej okresowej czynności serwisowej w większości przypadków kończy się uszkodzeniem silnika i ogromnymi kosztami remontu jednostki napędowej. Wiele warsztatów ze względu na olbrzymią ilość dokonywanych zakupów jest w stanie zapewnić części taniej niż w sklepie oraz udzielić gwarancji na wykonaną naprawę.

Both comments and pings are currently closed.