Problemy z układami turbosprężarek

Urządzenia zwane turbosprężarkami znajdują się już w bardzo wielu samochodach i to nie tylko z silnikami o zapłonie samoczynnym diesla. Ze względu na specyfikę konstrukcji, ogromne prędkości obrotowe, bardzo dokładne spasowanie elementów i konieczność odpowiedniego smarowania turbosprężarki bardzo szybko ulegają zużyciu. Zwykle żywotność takiego urządzenia to około sto pięćdziesiąt tysięcy kilometrów przebiegu, choć w wielu samochodach dystans ten jest mniejszy, bądź większy – wiele zależy od stylu jazdy kierowcy, zastosowanego oleju i innych czynników. Objawem uszkodzenia turbosprężarki jest zwykle spadek mocy, nadmierna emisja cząstek stałych – kłęby czarnego dymu przy przyspieszaniu pojawiające się za samochodem, a niekiedy podwyższone zużycie paliwa. W takim wypadku turbosprężarkę należy wymienić na nową, bądź poddać ja regeneracji. Regeneracją zajmuje się wiele warsztatów, czynność ta polega na wymianie zużytych elementów gruntownym czyszczeniu i montażu uwzględniającym dokładne wyważenie elementów wirujących. Koszt regeneracji stanowi zwykle trzydzieści do pięćdziesięciu procent ceny nowego urządzenia, które często też zostało poddane regeneracji w warunkach fabrycznych. Turbosprężarki to z reguły bardzo niezawodne urządzenia, problemy je trapiące polegają głównie na niewłaściwym sterowaniu, bądź wynikają z uszkodzeń mechanicznych, których można uniknąć jeżeli eksploatuje się auto zgodnie z zaleceniami producenta.

Both comments and pings are currently closed.